Browsing by MIUR Discipline "SECS-P/08 ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE"

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  • De Rossi, Martina <1996> (Università Ca' Foscari Venezia, 2022-03-18)
    Nowadays, plans to implement the use of blockchain are not limited to the financial and payment sectors. It is expected that the technology, although in its infancy, will be implemented in other sectors such as healthcare, ...
  • Colomberotto, Alessandro <1996> (Università Ca' Foscari Venezia, 2020-07-29)
    In this writing we will analyse the possibility to apply blockchain technology in food sector to improve food traceability and transparency, trying to go beyond the hype and to examine the economic and operational implications ...
  • Pizzato, Giorgia <1997> (Università Ca' Foscari Venezia, 2021-10-20)
    Blockchain is deemed to revolutionise the accounting profession, its features of decentralization, transparency and immutability enable this technology to increase the quality and trust over a firm’s financial and non-financial ...
  • De Conti, Luca <1996> (Università Ca' Foscari Venezia, 2022-07-15)
    The Thesis want to analyze the disruptive impact that blockchain technology can have regarding the whole supply chain of agricultural sector,thanks to the intrinsic characteristics of this technology, in which transparency, ...
  • De Rossi, Edoardo <1994> (Università Ca' Foscari Venezia, 2021-05-14)
    Il presente elaborato mira a fare chiarezza e illustrare la tecnologia Blokchain e le reali forme di applicazione di questa innovazione nel campo manageriale, evidenziando la stretta connessione tra innovazione tecnologica ...
  • Breda, Luca <1992> (Università Ca' Foscari Venezia, 2019-03-06)
    La tesi tratta il caso Estrima SRL, un'azienda italiana specializzata nel mercato della mobilità elettrica, che tramite attraverso la Blue Ocean Strategy sta cercando di far uscire la decennale azienda di famiglia (Brieda ...
  • Frasson, Gloria <1990> (Università Ca' Foscari Venezia, 2014-10-27)
    I primi microbirrifici in Italia sono nati nel 1996, nel 2010 erano poco più di 300, oggi sono oltre 700. La mia tesi analizza questo fenomeno da un punto di vista delle strategie di base utilizzate e cercadi estrapolare ...
  • Ruzza, Enrico <1990> (Università Ca' Foscari Venezia, 2014-10-30)
    The phenomenon of Born Global firms, which refers to those companies that pursue a fast internationalization process shortly after their foundation, is widely examined in the field of international entrepreneurship. In ...
  • Tognon, Laura <1997> (Università Ca' Foscari Venezia, 2022-03-07)
    Oggi più che mai, i brand sono diventanti endorser dell’opinione pubblica; i consumatori, in piena crisi di credibilità verso il capitalismo e le forze governative, ripongono fiducia nei marchi. L’ultima ricerca di Edelman ...
  • Carraro, Alessia <1994> (Università Ca' Foscari Venezia, 2020-03-10)
    This thesis is about a strategic innovation project conducted on a medium-sized company called Labomar S.p.A based in Istrana (Treviso). Labomar is engaged in production on behalf of third parties of food supplements, ...
  • Niciarelli, Elena <1989> (Università Ca' Foscari Venezia, 2021-04-27)
    Il concetto di Brand Community non è nuovo, ma appare ne testi di Muniz e O’Guinn tra la fine degli anni ’90 e l’inizio del 2000. Tuttavia nel tempo, la letteratura scientifica sull’argomento brand community è aumentata, ...
  • Friso, Emanuela <1995> (Università Ca' Foscari Venezia, 2020-03-20)
    Product crises represent 'extra-ordinary' critical events, which occur when a branded product, or production processes that generate this product, are such as to pose a serious risk (and cause a serious damage) for consumers, ...
  • Spagna, Nicolo' <1986> (Università Ca' Foscari Venezia, 2014-02-19)
    La tesi tratta della gestione strategica del brand, focalizzandosi sull’opportunità di adottare politiche di brand extension e sui pericoli derivanti da tali scelte che si manifestano specificatamente nella perdita di brand ...
  • Maggio, Camilla <1994> (Università Ca' Foscari Venezia, 2018-07-13)
    The thesis aims at analysing the phenomenon of brand heritage in the specific case of corporate museums. In particular, it deals with the case of the Museum Salvatore Ferragamo as a successful example in the business
  • Trovò, Giada <1997> (Università Ca' Foscari Venezia, 2021-07-14)
    Dopo un’introduttiva analisi dei concetti di letteratura, l’elaborato vuole sottolineare l’importanza dell'Heritage dei brand ed in particolare della necessaria ricerca di equilibrio tra Heritage e Innovazione nelle realtà ...
  • Zhang, Wenting <1990> (Università Ca' Foscari Venezia, 2017-07-14)
    The aim of this study is to investigate the proper way of building Chinese brands in Western European market. The research will center on the question how Chinese mobile enterprises develop brand strategies to overcome ...
  • Vignoli, Laura <1992> (Università Ca' Foscari Venezia, 2018-03-06)
    Negli ultimi anni, l’industria cosmetica cinese ha avuto una crescita incredibile, registrando un aumento nella vendita di prodotti di bellezza e di uso personale da 230,231.7 milioni di RMB nel 2011 a 333,726.3 milioni ...
  • Anselmini, Cecilia <1993> (Università Ca' Foscari Venezia, 2018-03-06)
    The primary purpose of this thesis is to analyze brand licensing as an entry strategy in a new market, specifically in relation to the economic context of the People's Republic of China. The first part of this study examines ...
  • Makosa, Sara <1998> (Università Ca' Foscari Venezia, 2024-03-28)
    This academic research explores the intersection of Artificial Intelligence (AI) and Brand Management within the dynamic landscape of contemporary business. After establishing a contextual foundation for the concepts of ...
  • Pomiato, Erica <1998> (Università Ca' Foscari Venezia, 2022-10-26)
    L’interesse per l’argomento è sorto in parte, grazie ad alcuni corsi frequentati durante gli ultimi anni accademici, che riguardavano l’importanza dell’ideazione e dello sviluppo di strategie specifiche per la gestione, ...