dc.contributor.advisor |
Banzato, Monica |
it_IT |
dc.contributor.author |
Grassi, Sara <1996> |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2023-06-17 |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2023-11-08T14:55:12Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-19 |
it_IT |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10579/23840 |
|
dc.description.abstract |
Questa tesi si propone di indagare l'utilizzo delle abilità sociali durante un'attività di cooperative learning. Vengono comparate due classi terze di un liceo scientifico italiano, una classe di controllo e una classe sperimentale. La classe sperimentale ha ricevuto un breve training sulle abilità sociali prima di svolgere un'attività di cooperative learning, al fine di indagare se il training può evidenziare delle differenze con la classe di controllo che non ha ricevuto il training. I dati sono stati raccolti attraverso un'osservazione diretta e dei questionari pre- e post- training. Sono state inoltre analizzate le percezioni degli studenti sull'importanza dell'utilizzo del cooperative learning. |
it_IT |
dc.language.iso |
en |
it_IT |
dc.publisher |
Università Ca' Foscari Venezia |
it_IT |
dc.rights |
© Sara Grassi, 2023 |
it_IT |
dc.title |
Social Abilities Development through Cooperative Learning: an Exploratory Study on Italian High School Students. |
it_IT |
dc.title.alternative |
Social Abilities Development through Cooperative Learning: an Exploratory Study on Italian High School Students |
it_IT |
dc.type |
Master's Degree Thesis |
it_IT |
dc.degree.name |
Scienze del linguaggio |
it_IT |
dc.degree.level |
Laurea magistrale |
it_IT |
dc.degree.grantor |
Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati |
it_IT |
dc.description.academicyear |
2022/2023_sessione estiva_10-luglio-23 |
it_IT |
dc.rights.accessrights |
closedAccess |
it_IT |
dc.thesis.matricno |
882072 |
it_IT |
dc.subject.miur |
M-PED/04 PEDAGOGIA SPERIMENTALE |
it_IT |
dc.description.note |
This thesis aims to investigate the use of social abilities during a cooperative learning activity. Two third-year classes of an Italian scientific high school are compared, namely a control class and an experimental class. Experimental class has received a brief training on social abilities before performing cooperative learning activity, in order to investigate whether the training has emphasized differences with the control class which has not received the training. Data have been collected through direct observation and pre- and post- training questionnaires. Moreover, students' perceptions of the importance of implementing cooperative learning in class have been analyzed. |
it_IT |
dc.degree.discipline |
|
it_IT |
dc.contributor.co-advisor |
|
it_IT |
dc.subject.language |
INGLESE |
it_IT |
dc.date.embargoend |
10000-01-01 |
|
dc.provenance.upload |
Sara Grassi (882072@stud.unive.it), 2023-06-17 |
it_IT |
dc.provenance.plagiarycheck |
None |
it_IT |