dc.contributor.advisor |
Balboni, Paolo |
it_IT |
dc.contributor.author |
Miraglies, Claudia <1988> |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2013-10-10 |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2013-12-03T12:20:05Z |
|
dc.date.available |
2015-01-17T09:36:16Z |
|
dc.date.issued |
2013-10-21 |
it_IT |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10579/3856 |
|
dc.description.abstract |
A seguito del tirocinio formativo come facilitatrice linguistica presso la scuola secondaria di secondo grado ITIS F. Severi di Padova, si è analizzata la letteratura esistente su Italbase e Italstudio (BICS e CALP, secondo Cummins), e su alcuni possibili modelli operativi di facilitazione. Infine, si è descritta l'esperienza di facilitazione avutasi con alcuni gruppi di alunni stranieri del biennio della suddetta scuola. |
it_IT |
dc.language.iso |
es |
it_IT |
dc.publisher |
Università Ca' Foscari Venezia |
it_IT |
dc.rights |
© Claudia Miraglies, 2013 |
it_IT |
dc.title |
El italiano como lengua de estudio en la escuela: una experiencia de adaptación lingüística con alumnos extranjeros" |
it_IT |
dc.title.alternative |
Italian for academic purposes: an experience as linguistic facilitator to foreign students |
it_IT |
dc.type |
Master's Degree Thesis |
it_IT |
dc.degree.name |
Scienze del linguaggio |
it_IT |
dc.degree.level |
Laurea magistrale |
it_IT |
dc.degree.grantor |
Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati |
it_IT |
dc.description.academicyear |
2012/2013, sessione autunnale |
it_IT |
dc.rights.accessrights |
openAccess |
it_IT |
dc.thesis.matricno |
825101 |
it_IT |
dc.subject.miur |
L-LIN/02 DIDATTICA DELLE LINGUE MODERNE |
it_IT |
dc.description.note |
This work starts from the experience we had as linguistic facilitator to foreign students at the High School “ITIS F. Severi” in Padua (Italy). We analyze the existent literature above Italbase and Italstudio (Mezzadri 2008) known as BICS and CALP, according to Cummins; then we explore some possible operating models of linguistic and cultural facilitation. Finally, we describe the teaching experience we had with the foreign students as linguistic facilitators, creating an Italstudio laboratory in the school. |
it_IT |
dc.degree.discipline |
|
it_IT |
dc.contributor.co-advisor |
|
it_IT |
dc.subject.language |
SPAGNOLO |
it_IT |
dc.provenance.upload |
Claudia Miraglies (825101@stud.unive.it), 2013-10-10 |
it_IT |
dc.provenance.plagiarycheck |
Paolo Balboni (balboni@unive.it), 2013-10-21 |
it_IT |