El italiano como lengua de estudio en la escuela: una experiencia de adaptación lingüística con alumnos extranjeros"

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balboni, Paolo it_IT
dc.contributor.author Miraglies, Claudia <1988> it_IT
dc.date.accessioned 2013-10-10 it_IT
dc.date.accessioned 2013-12-03T12:20:05Z
dc.date.available 2015-01-17T09:36:16Z
dc.date.issued 2013-10-21 it_IT
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10579/3856
dc.description.abstract A seguito del tirocinio formativo come facilitatrice linguistica presso la scuola secondaria di secondo grado ITIS F. Severi di Padova, si è analizzata la letteratura esistente su Italbase e Italstudio (BICS e CALP, secondo Cummins), e su alcuni possibili modelli operativi di facilitazione. Infine, si è descritta l'esperienza di facilitazione avutasi con alcuni gruppi di alunni stranieri del biennio della suddetta scuola. it_IT
dc.language.iso es it_IT
dc.publisher Università Ca' Foscari Venezia it_IT
dc.rights © Claudia Miraglies, 2013 it_IT
dc.title El italiano como lengua de estudio en la escuela: una experiencia de adaptación lingüística con alumnos extranjeros" it_IT
dc.title.alternative Italian for academic purposes: an experience as linguistic facilitator to foreign students it_IT
dc.type Master's Degree Thesis it_IT
dc.degree.name Scienze del linguaggio it_IT
dc.degree.level Laurea magistrale it_IT
dc.degree.grantor Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati it_IT
dc.description.academicyear 2012/2013, sessione autunnale it_IT
dc.rights.accessrights openAccess it_IT
dc.thesis.matricno 825101 it_IT
dc.subject.miur L-LIN/02 DIDATTICA DELLE LINGUE MODERNE it_IT
dc.description.note This work starts from the experience we had as linguistic facilitator to foreign students at the High School “ITIS F. Severi” in Padua (Italy). We analyze the existent literature above Italbase and Italstudio (Mezzadri 2008) known as BICS and CALP, according to Cummins; then we explore some possible operating models of linguistic and cultural facilitation. Finally, we describe the teaching experience we had with the foreign students as linguistic facilitators, creating an Italstudio laboratory in the school. it_IT
dc.degree.discipline it_IT
dc.contributor.co-advisor it_IT
dc.subject.language SPAGNOLO it_IT
dc.provenance.upload Claudia Miraglies (825101@stud.unive.it), 2013-10-10 it_IT
dc.provenance.plagiarycheck Paolo Balboni (balboni@unive.it), 2013-10-21 it_IT


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record