dc.contributor.advisor |
Lanzini, Pietro |
it_IT |
dc.contributor.author |
Coppo, Tommaso <1998> |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2023-10-01 |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2024-02-21T12:17:13Z |
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dc.date.available |
2024-02-21T12:17:13Z |
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dc.date.issued |
2023-10-30 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10579/25342 |
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dc.description.abstract |
Thesis is a study on 360° grades about Domea shop, an activity placed in San Biagio di Callalta, a small city near Treviso, in Italy.
After an initial focus on Digital Marketing, the study will face briefly the strategy committed in order to start this process, specifically the Social Media Marketing Strategy and how to develop it, with the object to enhance a Digitalization process for Domea Brand.
During the thesis the concept of Digitalization and Digital Media usage is central, involving social media platforms as Instagram and Facebook.
Thesis' central part is defined by the concept of a Marketing Plan in all its stages and phases.
The aim of the project is to highlight those possible benefits due to Digitalization, using social media platforms as vehicle of business development. |
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dc.language.iso |
en |
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dc.publisher |
Università Ca' Foscari Venezia |
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dc.rights |
© Tommaso Coppo, 2023 |
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dc.title |
Crafting a Strategic Marketing Plan: Integrating Social Media in the Digitalization Journey of Domea |
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dc.title.alternative |
Crafting a Strategic Marketing Plan: Integrating Social Media in the Digitalization Journey of Domea |
it_IT |
dc.type |
Master's Degree Thesis |
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dc.degree.name |
Management |
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dc.degree.level |
Laurea magistrale |
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dc.degree.grantor |
Dipartimento di Management |
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dc.description.academicyear |
LM_2022/2023_sessione-autunnale |
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dc.rights.accessrights |
openAccess |
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dc.thesis.matricno |
867418 |
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dc.subject.miur |
SECS-P/10 ORGANIZZAZIONE AZIENDALE |
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dc.description.note |
La tesi punta ad analizzare il percorso digitale di un brand chiamato Domea, il quale opera nel settore di rivendita di articoli per la casa.
Nella tesi ci sono alcuni passaggi fondamentali come l'utilizzo dei social media come principale piattaforma di sviluppo per una campagna marketing digitale, il processo di Digitalizzazione del marchio, ed il marketing plan suddiviso nei vari momenti salienti che hanno accompagnato il processo.
Il Case Study viene analizzato infine su alcuni KPIs importanti a livello digitale, per definire il successo o meno delle azioni implementate.
Infine vi è una valutazione su come un brand di medie-piccole dimensioni possa usufruire dei servizi digitali per competere con i grandi leader del settore, e nello specifico Amazon. |
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dc.degree.discipline |
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dc.contributor.co-advisor |
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dc.date.embargoend |
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dc.provenance.upload |
Tommaso Coppo (867418@stud.unive.it), 2023-10-01 |
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dc.provenance.plagiarycheck |
Pietro Lanzini (pietro.lanzini@unive.it), 2023-10-16 |
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