Crafting a Strategic Marketing Plan: Integrating Social Media in the Digitalization Journey of Domea

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dc.contributor.advisor Lanzini, Pietro it_IT
dc.contributor.author Coppo, Tommaso <1998> it_IT
dc.date.accessioned 2023-10-01 it_IT
dc.date.accessioned 2024-02-21T12:17:13Z
dc.date.available 2024-02-21T12:17:13Z
dc.date.issued 2023-10-30 it_IT
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10579/25342
dc.description.abstract Thesis is a study on 360° grades about Domea shop, an activity placed in San Biagio di Callalta, a small city near Treviso, in Italy. After an initial focus on Digital Marketing, the study will face briefly the strategy committed in order to start this process, specifically the Social Media Marketing Strategy and how to develop it, with the object to enhance a Digitalization process for Domea Brand. 
 During the thesis the concept of Digitalization and Digital Media usage is central, involving social media platforms as Instagram and Facebook. Thesis' central part is defined by the concept of a Marketing Plan in all its stages and phases. The aim of the project is to highlight those possible benefits due to Digitalization, using social media platforms as vehicle of business development. it_IT
dc.language.iso en it_IT
dc.publisher Università Ca' Foscari Venezia it_IT
dc.rights © Tommaso Coppo, 2023 it_IT
dc.title Crafting a Strategic Marketing Plan: Integrating Social Media in the Digitalization Journey of Domea it_IT
dc.title.alternative Crafting a Strategic Marketing Plan: Integrating Social Media in the Digitalization Journey of Domea it_IT
dc.type Master's Degree Thesis it_IT
dc.degree.name Management it_IT
dc.degree.level Laurea magistrale it_IT
dc.degree.grantor Dipartimento di Management it_IT
dc.description.academicyear LM_2022/2023_sessione-autunnale it_IT
dc.rights.accessrights openAccess it_IT
dc.thesis.matricno 867418 it_IT
dc.subject.miur SECS-P/10 ORGANIZZAZIONE AZIENDALE it_IT
dc.description.note La tesi punta ad analizzare il percorso digitale di un brand chiamato Domea, il quale opera nel settore di rivendita di articoli per la casa. Nella tesi ci sono alcuni passaggi fondamentali come l'utilizzo dei social media come principale piattaforma di sviluppo per una campagna marketing digitale, il processo di Digitalizzazione del marchio, ed il marketing plan suddiviso nei vari momenti salienti che hanno accompagnato il processo. Il Case Study viene analizzato infine su alcuni KPIs importanti a livello digitale, per definire il successo o meno delle azioni implementate. Infine vi è una valutazione su come un brand di medie-piccole dimensioni possa usufruire dei servizi digitali per competere con i grandi leader del settore, e nello specifico Amazon. it_IT
dc.degree.discipline it_IT
dc.contributor.co-advisor it_IT
dc.date.embargoend it_IT
dc.provenance.upload Tommaso Coppo (867418@stud.unive.it), 2023-10-01 it_IT
dc.provenance.plagiarycheck Pietro Lanzini (pietro.lanzini@unive.it), 2023-10-16 it_IT


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