dc.contributor.advisor |
Banzato, Monica |
it_IT |
dc.contributor.author |
Piccini, Marta Ludovica <1997> |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2022-02-21 |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2022-06-22T07:57:56Z |
|
dc.date.available |
2022-06-22T07:57:56Z |
|
dc.date.issued |
2022-03-16 |
it_IT |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10579/21163 |
|
dc.description.abstract |
(PROVVISORIO)
L'obiettivo della tesi verte attorno ad una domanda di ricerca: il metodo della Flipped Classroom è efficace ai fini del coinvolgimento degli studenti in classe?
Nella mia tesi di tipo sperimentale, inizialmente affronterò la letteratura già presente in questo ambito, sia per quanto riguarda il coinvolgimento (le dimensioni, gli aspetti, e il coinvolgimento nei vari contesti di insegnamento: in presenza, online e misto). In seguito analizzerò il metodo della flipped classroom più a fondo, evidenziando le caratteristiche e dati significativi che emergono dalle ricerche precedenti. Infine esporrò passo dopo passo l'indagine che ho condotto personalmente su studenti/sse di un liceo linguistico coneglianese, i quali hanno applicato la flipped classroom con i loro insegnanti di lingua inglese sia durante la didattica a distanza che in presenza. |
it_IT |
dc.language.iso |
en |
it_IT |
dc.publisher |
Università Ca' Foscari Venezia |
it_IT |
dc.rights |
© Marta Ludovica Piccini, 2022 |
it_IT |
dc.title |
The Flipped Classroom as a strategy to enhance students’ engagement |
it_IT |
dc.title.alternative |
The flipped classroom as a strategy to enhance students’ engagement, in online and blended learning, during the COVID-19 pandemic in high school. |
it_IT |
dc.type |
Master's Degree Thesis |
it_IT |
dc.degree.name |
Scienze del linguaggio |
it_IT |
dc.degree.level |
Laurea magistrale |
it_IT |
dc.degree.grantor |
Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati |
it_IT |
dc.description.academicyear |
2020/2021 - sessione straordinaria - 7 marzo 2022 |
it_IT |
dc.rights.accessrights |
openAccess |
it_IT |
dc.thesis.matricno |
862782 |
it_IT |
dc.subject.miur |
M-PED/04 PEDAGOGIA SPERIMENTALE |
it_IT |
dc.description.note |
ABSTRACT: The work on this thesis is about a research question: is the flipped classroom an effective strategy to enhance students’ engagement, in online and blended learning, during the COVID-19 pandemic in high school?
In this project, to begin, the available literature on the topic will be presented and analysed, as concerns the concept of engagement and the flipped classroom, and the role of engagement in the learning environments, including the flipped classroom. Afterwards, the survey of this study will be illustrated step by step. It is about a group of learners who attend a Liceo Linguistico, who implemented the flipped classroom during the online and blended learning during the COVID-19 pandemic, in 2020 and 2021. The purpose on this survey is to verify the effectiveness of the flipped classroom, in this particular period, in enhancing or maintaining the level of students’ engagement. |
it_IT |
dc.degree.discipline |
|
it_IT |
dc.contributor.co-advisor |
|
it_IT |
dc.subject.language |
INGLESE |
it_IT |
dc.date.embargoend |
|
it_IT |
dc.provenance.upload |
Marta Ludovica Piccini (862782@stud.unive.it), 2022-02-21 |
it_IT |
dc.provenance.plagiarycheck |
Monica Banzato (banzato@unive.it), 2022-03-07 |
it_IT |