The Flipped Classroom as a strategy to enhance students’ engagement

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Banzato, Monica it_IT
dc.contributor.author Piccini, Marta Ludovica <1997> it_IT
dc.date.accessioned 2022-02-21 it_IT
dc.date.accessioned 2022-06-22T07:57:56Z
dc.date.available 2022-06-22T07:57:56Z
dc.date.issued 2022-03-16 it_IT
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10579/21163
dc.description.abstract (PROVVISORIO) L'obiettivo della tesi verte attorno ad una domanda di ricerca: il metodo della Flipped Classroom è efficace ai fini del coinvolgimento degli studenti in classe? Nella mia tesi di tipo sperimentale, inizialmente affronterò la letteratura già presente in questo ambito, sia per quanto riguarda il coinvolgimento (le dimensioni, gli aspetti, e il coinvolgimento nei vari contesti di insegnamento: in presenza, online e misto). In seguito analizzerò il metodo della flipped classroom più a fondo, evidenziando le caratteristiche e dati significativi che emergono dalle ricerche precedenti. Infine esporrò passo dopo passo l'indagine che ho condotto personalmente su studenti/sse di un liceo linguistico coneglianese, i quali hanno applicato la flipped classroom con i loro insegnanti di lingua inglese sia durante la didattica a distanza che in presenza. it_IT
dc.language.iso en it_IT
dc.publisher Università Ca' Foscari Venezia it_IT
dc.rights © Marta Ludovica Piccini, 2022 it_IT
dc.title The Flipped Classroom as a strategy to enhance students’ engagement it_IT
dc.title.alternative The flipped classroom as a strategy to enhance students’ engagement, in online and blended learning, during the COVID-19 pandemic in high school. it_IT
dc.type Master's Degree Thesis it_IT
dc.degree.name Scienze del linguaggio it_IT
dc.degree.level Laurea magistrale it_IT
dc.degree.grantor Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati it_IT
dc.description.academicyear 2020/2021 - sessione straordinaria - 7 marzo 2022 it_IT
dc.rights.accessrights openAccess it_IT
dc.thesis.matricno 862782 it_IT
dc.subject.miur M-PED/04 PEDAGOGIA SPERIMENTALE it_IT
dc.description.note ABSTRACT: The work on this thesis is about a research question: is the flipped classroom an effective strategy to enhance students’ engagement, in online and blended learning, during the COVID-19 pandemic in high school? In this project, to begin, the available literature on the topic will be presented and analysed, as concerns the concept of engagement and the flipped classroom, and the role of engagement in the learning environments, including the flipped classroom. Afterwards, the survey of this study will be illustrated step by step. It is about a group of learners who attend a Liceo Linguistico, who implemented the flipped classroom during the online and blended learning during the COVID-19 pandemic, in 2020 and 2021. The purpose on this survey is to verify the effectiveness of the flipped classroom, in this particular period, in enhancing or maintaining the level of students’ engagement. it_IT
dc.degree.discipline it_IT
dc.contributor.co-advisor it_IT
dc.subject.language INGLESE it_IT
dc.date.embargoend it_IT
dc.provenance.upload Marta Ludovica Piccini (862782@stud.unive.it), 2022-02-21 it_IT
dc.provenance.plagiarycheck Monica Banzato (banzato@unive.it), 2022-03-07 it_IT


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record