dc.contributor.advisor |
Serragiotto, Graziano |
it_IT |
dc.contributor.author |
Dei Rossi, Beatrice <1996> |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2021-04-11 |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2021-07-21T08:05:04Z |
|
dc.date.available |
2021-07-21T08:05:04Z |
|
dc.date.issued |
2021-05-13 |
it_IT |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10579/19207 |
|
dc.description.abstract |
Abstract in English:
The new human coronavirus disease (Covid-19), forced many countries to enter long periods of full lockdown and practice social distancing, reinforcing the need of efficient and widespread means of telecommunication and digitalisation. Schools in Italy have been closed for months, forcing students and teachers to adopt distance learning (DL). DL brought to the educational system new opportunities of using technology and new challenges. Particularly with regard to evaluation and assessment of foreign languages in upper secondary school, teachers have been asked to find new ways of grading their students, embracing different techniques to apply to online testing.
This study has the purpose of investigating assessment and evaluation methods chosen by upper secondary school teachers, the efficacy of the methods and the chosen techniques during the pandemic, through two questionnaires issued to upper secondary school students and teachers of foreign languages.
Abstract in italiano:
La malattia da nuovo Coronavirus (Covid-19) ha costretto molti paesi ad adottare lunghi periodi di lockdown totale e a praticare il distanziamento sociale, sottolineando quindi la necessità di avere mezzi di comunicazione e digitalizzazione efficienti ed accessibili a tutti. In Italia, le scuole sono rimaste chiuse per mesi, obbligando studenti ed insegnanti a fare ricorso alla didattica a distanza (DaD). La DaD ha offerto al sistema scolastico nuove opportunità di utilizzare la tecnologia e nuove sfide. In particolare riguardo alla valutazione e al modo di verificare l'apprendimento delle lingue straniere nelle scuole superiori, agli insegnanti è stato chiesto di trovare nuovi modi di valutare i loro studenti, includendo metodologie online che testassero i progressi effettuati.
Il presente studio ha lo scopo di investigare i metodi di verifica e valutazione scelti dagli insegnanti durante la pandemia attraverso la somministrazione di due questionari a studenti delle scuole superiori e ad insegnanti di lingue straniere. |
it_IT |
dc.language.iso |
en |
it_IT |
dc.publisher |
Università Ca' Foscari Venezia |
it_IT |
dc.rights |
© Beatrice Dei Rossi, 2021 |
it_IT |
dc.title |
Assessing and Evaluating Upper Secondary School Students of Foreign Languages During the Covid-19 Pandemic |
it_IT |
dc.title.alternative |
Assessing and Evaluating Upper Secondary School Students of Foreign Languages During the Covid-19 Pandemic |
it_IT |
dc.type |
Master's Degree Thesis |
it_IT |
dc.degree.name |
Scienze del linguaggio |
it_IT |
dc.degree.level |
Laurea magistrale |
it_IT |
dc.degree.grantor |
Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati |
it_IT |
dc.description.academicyear |
2019-2020, sessione straordinaria LM |
it_IT |
dc.rights.accessrights |
openAccess |
it_IT |
dc.thesis.matricno |
858773 |
it_IT |
dc.subject.miur |
L-LIN/02 DIDATTICA DELLE LINGUE MODERNE |
it_IT |
dc.description.note |
|
it_IT |
dc.degree.discipline |
|
it_IT |
dc.contributor.co-advisor |
|
it_IT |
dc.subject.language |
INGLESE |
it_IT |
dc.date.embargoend |
|
it_IT |
dc.provenance.upload |
Beatrice Dei Rossi (858773@stud.unive.it), 2021-04-11 |
it_IT |
dc.provenance.plagiarycheck |
Graziano Serragiotto (graziano.serragiotto@unive.it), 2021-04-26 |
it_IT |