dc.contributor.advisor |
Hinterhuber, Andreas |
it_IT |
dc.contributor.author |
Cazzaro, Jacopo <1994> |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2019-10-07 |
it_IT |
dc.date.accessioned |
2020-05-08T05:13:25Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-07 |
it_IT |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10579/15927 |
|
dc.description.abstract |
La tesi ha come argomento principale il successo delle Startup digitali tramite l’ Hook Model. Inventato da Nir Eyal, l’Hook model spiega come i nuovi prodotti digitali sono talmente coinvolgenti da modificare i comportamenti degli utenti fino a diventare un abitudine o addirittura una dipendenza per loro. Il Case Study riguarda Instagram e va ad esaminare lo sviluppo del social network. Nell'analisi si spiega il perché del successo di questa piattaforma. Inoltre con un questionario fatto su un campione di 238 persone si andrà a verificare la validità del Hook Model di Instagram. |
it_IT |
dc.language.iso |
en |
it_IT |
dc.publisher |
Università Ca' Foscari Venezia |
it_IT |
dc.rights |
© Jacopo Cazzaro, 2019 |
it_IT |
dc.title |
The Startup's success through the Hook Model |
it_IT |
dc.title.alternative |
The Startup's success through the Hook Model |
it_IT |
dc.type |
Master's Degree Thesis |
it_IT |
dc.degree.name |
Amministrazione, finanza e controllo |
it_IT |
dc.degree.level |
Laurea magistrale |
it_IT |
dc.degree.grantor |
Dipartimento di Management |
it_IT |
dc.description.academicyear |
2018/2019, sessione autunnale |
it_IT |
dc.rights.accessrights |
closedAccess |
it_IT |
dc.thesis.matricno |
851838 |
it_IT |
dc.subject.miur |
SECS-P/07 ECONOMIA AZIENDALE |
it_IT |
dc.description.note |
The main Thesis' topic is the success of digital startups through the Hook Model. Invented by Nir Eyal, the Hook model explains how new digital products are so engaging. Hook model changes user behavior. Product that use Hook Model become a habit or even an addiction for user. The Case Study is about Instagram and examines the development of the social network. The analysis explains the reason for the success of this Platform. Furthermore, with a questionnaire on a sample of 238 people, the validity of the Instagram Hook Model will be verified. |
it_IT |
dc.degree.discipline |
|
it_IT |
dc.contributor.co-advisor |
|
it_IT |
dc.date.embargoend |
10000-01-01 |
|
dc.provenance.upload |
Jacopo Cazzaro (851838@stud.unive.it), 2019-10-07 |
it_IT |
dc.provenance.plagiarycheck |
Andreas Hinterhuber (andreas.hinterhuber@unive.it), 2019-10-21 |
it_IT |