Leadership for children. Education and freedom: the importance of primary education as fundamental human right, in order to make the emancipation of the individual possible and to achieve the creation of a free and democratic society. Analysis of the development of this concept, born in the Enlightenment, achievements and defeats of these theories and progress of this goal up to the present days.

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Trampus, Antonio it_IT
dc.contributor.author Bonelli, Valentina <1994> it_IT
dc.date.accessioned 2019-10-07 it_IT
dc.date.accessioned 2020-05-08T04:53:37Z
dc.date.available 2020-05-08T04:53:37Z
dc.date.issued 2019-10-21 it_IT
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10579/15846
dc.description.abstract La seguente tesi vuole produrre un'analisi sull'importanza dell'educazione come diritto umano fondamentale. Grazie all'istruzione, infatti, è possibile dotare ogni essere umano dei mezzi necessari per sviluppare la sua propria indipendenza di pensiero, che gli permetterà di ragionare criticamente ed essere libero. Inoltre, grazie all'istruzione, ogni persona sarà consapevole dei propri diritti e doveri e potrà concorrere alla propria libertà e alla costruzione di una società più equa e giusta. Questa tesi si propone di ricercare le radici di questa affermazione (nell'Illuminismo e nella Rivoluzione Francese) e vedere come storicamente si è affrontato il problema mediante il diritto internazionale e le organizzazioni internazionali, fino a giungere alla società attuale e alle sfide tutt'ora aperte riguardanti la diffusione dell'istruzione elementare come diritto umano e come mezzo per il raggiungimento della libertà. it_IT
dc.language.iso en it_IT
dc.publisher Università Ca' Foscari Venezia it_IT
dc.rights © Valentina Bonelli, 2019 it_IT
dc.title Leadership for children. Education and freedom: the importance of primary education as fundamental human right, in order to make the emancipation of the individual possible and to achieve the creation of a free and democratic society. Analysis of the development of this concept, born in the Enlightenment, achievements and defeats of these theories and progress of this goal up to the present days. it_IT
dc.title.alternative Education as a human right: the road to freedom. Protecting the right to education as a goal itself and as the instrument to achieve freedom. it_IT
dc.type Master's Degree Thesis it_IT
dc.degree.name Relazioni internazionali comparate it_IT
dc.degree.level Laurea magistrale it_IT
dc.degree.grantor Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati it_IT
dc.description.academicyear 2018/2019, sessione autunnale it_IT
dc.rights.accessrights openAccess it_IT
dc.thesis.matricno 849081 it_IT
dc.subject.miur SPS/04 SCIENZA POLITICA it_IT
dc.description.note it_IT
dc.degree.discipline it_IT
dc.contributor.co-advisor it_IT
dc.date.embargoend it_IT
dc.provenance.upload Valentina Bonelli (849081@stud.unive.it), 2019-10-07 it_IT
dc.provenance.plagiarycheck Antonio Trampus (trampus@unive.it), 2019-10-21 it_IT


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record