Time and Speed as competitive leverages: the Agile Organization and the Fast Fashion

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Comacchio, Anna it_IT
dc.contributor.author Bon, Veronica <1994> it_IT
dc.date.accessioned 2019-06-18 it_IT
dc.date.accessioned 2019-11-20T07:09:28Z
dc.date.issued 2019-07-12 it_IT
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10579/15418
dc.description.abstract Questo eleborato tratterà del tema del tempo. Analizzerò il tempo dal punto di vista della sua velocità (speed) e come esso abbia cambiato il modo di lavorare all'interno delle organizzazioni. Partendo dal fenomeno dell'Agile Organization, mi concentrerò poi sul fenomeno della Fast Fashion, ne studierò le sue peculiarità partendo dall'analisi di Zerubavel riguardante le quattro temporal regulrity e ne presenterò anche il suo dark side (slow fashion) it_IT
dc.language.iso en it_IT
dc.publisher Università Ca' Foscari Venezia it_IT
dc.rights © Veronica Bon, 2019 it_IT
dc.title Time and Speed as competitive leverages: the Agile Organization and the Fast Fashion it_IT
dc.title.alternative Time and Speed as competitive leverages: The Agile Organization and The Fast Fashion it_IT
dc.type Master's Degree Thesis it_IT
dc.degree.name Marketing e comunicazione it_IT
dc.degree.level Laurea magistrale it_IT
dc.degree.grantor Dipartimento di Management it_IT
dc.description.academicyear 2018/2019_sessione_estiva it_IT
dc.rights.accessrights closedAccess it_IT
dc.thesis.matricno 871749 it_IT
dc.subject.miur SPS/07 SOCIOLOGIA GENERALE it_IT
dc.description.note Time and Speed as competitive leverages: the Agile Organization and the Fast Fashion it_IT
dc.degree.discipline it_IT
dc.contributor.co-advisor it_IT
dc.date.embargoend 10000-01-01
dc.provenance.upload Veronica Bon (871749@stud.unive.it), 2019-06-18 it_IT
dc.provenance.plagiarycheck Anna Comacchio (acomac@unive.it), 2019-07-08 it_IT


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record